سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تحصیل در مقطع کارشناسی :مقطع کارشناسی یا همان لیسانس یکی از مقاطع دانشگاهی ایران است که طول این دوره معمولا 4 سال بوده و پیش نیاز تحصیل در این مقطع اخذ مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی است. کسب مدرک کارشناسی و تحصیل در این مقطع به دو روش امکان پذیر است . گروه اول داوطلبانی هستند که دارای مدرک کاردانی می باشند و گروه دوم داوطلبانی هستند که دارای مدرک پیش دانشگاهی هستند که هر دو گروه در نتیجه مدرک کارشناسی اخذ می کنند ،

تحصیل در مقطع کارشناسی

کارشناسی پیوسته

این مقطع ویژه ی فارغ التحصیلانی است که دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی بوده و در رشته های نظری تحصیل کرده اند ( البته در برخی مواقع در رشته های خنرستانی هم این امر رخ میدهد که دارای مدرک پیش دانشگاهی هستند) افرادی که در این دوره پذیرفته می شوند بر حسب رشته تا 140 واحد درسی و بیشتر باید بگذرانند تا بتوانند موفق به اخذ مدرک کارشناسی شوند . طول مدت تحصیل در این مقطع 4 سال بوده و سنوات مجاز در این مقطع 6 سال می باشد . داوطلبان برای تحصیل در این مقطع بر حسب رشته ی انتخابی در دانشگاه مد نظر یا باید از طریق کنکور سراسری اقدام کنند و یا از طریق بدون کنکور وارد دانشگاه ها شوند . پذیرش دانشجو در این مقطع در دانشگاه های سراسری ، پیام نور ، غیر انتفاعی و دانشگاه آزاد انجام می پذیرد .

کارشناسی نا پیوسته

این مقطع ویژه ی فارغ التحصیلانی است که دارای مدرک کاردانی هستند ، یعنی دو سال در مقطع کاردانی تحصیل کرده و قصد دارند در مقطع کارشناسی ادامه تحصیل دهند که به این مقطع کاردانی به کارشناسی نیز گفته می شود . افرادی که در این دوره پذیرفته می شوند بر حسب رشته تا 70 واحد درسی باید بگذرانند تا موفق به اخذ مدرک کارشناسی شوند ، طول مدت تحصیل در این دوره نیز 2 سال می باشد .

داوطلبان باید برای تحصیل در این مقطع از نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ، زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ، انتخاب رشته کنکور کارشناسی ، منابع کنکور کارشناسی ، رشته های مقطع کارشناسی و بدون کنکور کارشناسی اطلاع داشته باشند .

جهت اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین مرکز در ارتباط باشید و یا به سایت سنجش مراجعه نمایید.

سامانه آوای مشاور

متقاضیان می توانند برای مشاوره تحصیلی و اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در مقطع کارشناسی

با شماره 1978 907 909 ازسراسر کشور با تلفن ثابت و بدون گرفتن پیش شماره

با مشاورین سامانه آوای مشاور در ارتباط باشند.

ساعات پاسخگویی مرکز از 8 صبح الی 12 شب می باشد.(حتی در ایام تعطیل)


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :12
بازدید دیروز :17
کل بازدید : 99075
کل یاداشته ها : 171


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ