سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کشور تایلند کشوری در جنوب شرق آسیا می باشد که از شمال با برمه و لائوس و از شرق با کامبوج و از جنوب با مالزی همسایه می باشد پایتخت این کشور بانکوک می باشد جمعیت این کشور به 67 میلیون نفر می رسد این مملکت یک مملکت پادشاهی می باشد و یکتا رسمی پول تایلند بات می باشد پاتایا ، پوکت و بانکوک سه شهر می باشند که در تور تابستان تایلند بیشترین توریست را هر ساله به خود اختصاص می دهند.

سفر به تایلند

 

تورهای تایلند

 

کشوری که هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خودش جذب می‌کند؛ اگر شما هم دوست دارید به کشوری با مردمانی خونگرم و آب و هوایی استوایی سفر کنید؛ اگر دوست دارید در یک جزیره زیبا، شب را به صبح برسانید و البته اگر طرفدار معبدهای باستانی هستید؛ سفر به تایلند را از دست ندهید؛ در پیوستگی مقاله، با تور تایلند مجازی ما به اتفاق باشید.

 

 

 

شروع داستان سفر به تایلند؛

 

برای سفر به تایلند، مشابه هر کشور بیگانه دیگری احتیاج به تعبیه ویزا دارید؛ سفارت‌خانه تایلند تنها دو نوع ویزای توریسم و بازرگانی صادر می‌کند؛ برای تعبیه ویزای توریسم باید به آدرس سفارتخانه تایلند واقع در بهارستان، روبروی مریض خانه طرفه، کوچه استقلال، پلاک 4 مراجعه کنید. 

 

 

 

مدارک لازم جهت تعبیه ویزای گردشگری تایلند

مبلغ 35 یورو

اصل و کپی بلیت به مقصد تایلند

یک قطعه عکس 3*4

کپی گذرنامه، شناسنامه و کارت ملی

اصل گذرنامه

فرم تقاضا ویزای گردشگری

 

آب و هوای مملکت  تایلند

 

 

 

هزینه های سفر با تور تایلند

سفر به کشور هزار معبد، ارزان و اقتصادی یا گران و لوکس؛ گزینش با شما است

 

1. امکانات و برگزیدن تور :تورهای تایلند معمولا به دو شکل تورهای ترکیبی  بانکوک، پاتایا و پوکت و یا تور اختصاصی بانکوک یا پوکت ارائه می‌شوند؛ بها هر یک از این تورها با پروا به گونه هتل انتخابی، یک تخته یا دو تخته بودن اتاق‌ها، کلاس پروازی و البته زمان سفر مشخص می‌شود. در حال آماده قیمت تورهای ترکیبی در چهره اقامت در هتل سه ستاره حدود شش تا هشت میلیون تومان، هتل چهار ستاره هشت الی دوازده میلیون تومان  و هتل پنج ستاره حدود 9 لغایت 16 میلیون است. 

 

 

 

 

 

اما اگر دوست داشته باشید فقط سری به بانکوک یا پوکت بزنید که البته شمار این تورها زیاد کمتر از تورهای ترکیبی است؛  هزینه‌ها تا حدودی کاهش پیدا می‌کند و به طور متوسط باید مبلغی در حدود پنج الی پانزده میلیون تومان پرداخت کنید. 

 

2. زمانبندی پیک بازدید از تایلند : نکته‌ی مهم اما موعد سفر است؛ ماه‌هایی مانند ژانویه، مارس، فوریه و آوریل به خاطر آب و هوای دلنشین-دلپذیر و البته دسامبر به خاطر تقریبا  بودن تعطیلات کریسمس، سررسید هجوم گردشگران به سواحل تایلند است؛ و طبیعتا قیمت هتل‌ها و به دنبال آن بها تورها افزایش پیدا می‌کند؛ همچنین با  نزدیک  شدن به تعطیلات رسمی مثل عید نوروز یا بازه‌های تعطیلی چند روزه ، باز هم شاهد افزایش نرخ تورهای تایلند خواهیم بود. بطور مثال:

 

 

 

جشن های تایلند :

1. تور تایلند گزیده تر جشن آب -جشن سنه نو تایلندی، در 13 آوریل هر سال برگزار می شود و 3 روز پیوستگی دارد الی 15 آوریل که نخستین روز سنه جدید است. واژه Songkran در زبان تایلندی به معنی حرکت کردن و تغییر مکان است و انگیزه نامگذاری آن جنبش خورشید در منطقه البروج است. در این روز وانگهی جشن آب برگزار می شود که به راستی شروع فصل باران بوده و به باورداشت ملت تایلند، این آب بداقبالی را از آنها شسته و بعید می کند. این سنت در جامعه تایلندی بسیار باارزش است. 

 

.تور ترکیبی تایلند اخص جشن آب

 

در روز جشن اعضای خانواده دور هم جمع می شوند تا گرامیدن خود را به بزرگترها با ریختن آب معطر برروی دست های آنها اثر دهند و در روبرو از دعای آنها برای خوش بختی و سعادت برخوردار شوند در پس از ظهر این روز پس از ادای ارج به بودا و شستن آن، همه مردم از پیر و جوان به یکدیگر آب می پاشند. سرشناس ترین جشن آب، در استان چیانگ مای در شمال تایلند برگزار می شود که مردم زیادی در این روزها از مناطق گوناگون مملکت برای شرکت در این جشن به چیانگ مای می روند

 

 

 

2. جشن های تایلند لوی کراتونگ : یکی از زیباترین و دوست داشتنی ترین جشن های تایلند لوی کراتونگ اسم دارد. این جشن هر سال در روز ماه کامل از دوازدهمین ماه سالنامه قمری تایلند برگزار می شود که در سالنامه میلادی معمولا روزی از ماه نوامبر است. لوی به معنای شناور کردن و کراتونگ به معنای کلکی به شکل نیلوفر آبی و ساخته شده از برگ موز است. در شامگاه این روز بسیاری از ملت به کانال یا رودخانه  نزدیک  محل سکونت خود می روند الی کلک های خود را که شمع و عود روی آن را روشن کرده اند، برای ادای گرامیدن و سپاسگزاری از الهه آبها، در رود رها کرده و تمام کینه ها، خشم و ناپاکی ها ار از خویش دور کنند.

 

جشنواره لوی کراتونگ

 

 

 

راهنمای شکستن شاخ غول هزینه‌ها در تایلند؛ رسیدگی هزینه‌ها در طول سفر به  تایلند

 

واقعیت این است که در هیچ سفری خبری از غول نیست؛ و برخی مواقع خویش ما یک غول بی شاخ و دم را برای خودمان می‌سازیم؛ اگر باورداشت ندارید در این بخش با ما باشید لغایت با هم به سراغ بررسی هزینه‌ها در تایلند برویم.

 

 

 

هزینه ترابری در تایلند:

تایلند هم مانند دیگر کشورهای توسعه مکشوف و دارای صنعت توریسم، شبکه ترابری عمومی وسیع و کارآمدی دارد؛ بعد برای کاهش هزینه‌ها چه چیزی بهتر از به کارگیری مترو و اتوبوس؟  برای آمدوشد در شهرهای پر جمعیت مملکت تایلند از دسته بانکوک، می‌توانید از ترن هوایی، مترو، اتوبوس، قایق( به هر حال دارید به یک مملکت جزیره‌ای سفر می‌کنید)، تاکسی و اتوبوس استفاده کنید؛ برای استفاده از مترو و اتوبوس و ترن هوایی می‌توانید با پرداخت 200 بات تایلند(واحد پوال تایلند) یک کارت الکترونیکی به نام بیت کارت (Rabbit Card) تهیه کنید و متعلق به برای تردد راحت‌تر استفاده کنید.

 

 

 

حمل و نقل در تایلند

 

 

 

اما تاکسی‌ها چطور؟ به تاکسی‌ها می‌شود اعتماد کرد؟ هزینه به کارگیری تاکسی در حدود 35 بات به بالا است؛ اما در رابطه با تاکسی‌های تایلند یک راز وجود دارد؛ آنها برای پول اغلب ممکن است برخی مواقع به دروغ بگویند که یک موزه یا احد از معابد بسته است  و در برابر پیشنهاد بازدید از ناحیه دورتری را بدهند؛ پیشنهاد ما این است که قبل از بازدید از هر ناحیه گردشگری، از تعطیل یا مفتوح بودنش اطمینان حاصل کنید. هزینه به کارگیری دیگر وسایل نقلیه به شرح پایین است:

ترن هوایی: 53تا12 بات

مترو:   40تا 15بات

اتوبوس: 20 لغایت 12 بات

قایق تندرو: 32 الی 13 بات

 

 

 

هزینه خوراک در تایلند:

تایلند مملکت غذاهای خیابانی است؛ بنابراین شایستن این‌که در این مملکت گرسنه بمانید  نزدیک  صفر است؛ اما بها غذاها مثل همه جای دنیا، بر بنیاد لوکس یا میانه بودن رستوران تعیین می‌شود؛ برای صرف یک وعده خوراک در یک رستوران معمولی باید هزینه‌ای نزدیک 700 تا 200 بات پرداخت کنید؛ و اگر برادر دارید به سراغ یک رستوران لوکس بروید؛ باید نزدیک   5000تا 400 بات به به اتفاق داشته باشید. بازار فست‌فودهای زنجیره‌ای همانند مک دونالد هم در تایلند حسابی داغ است و اگر هوس ساندویچ‌های لذیذ مک دونالد را کردید باید مبلغی حدود 220 الی 140 بات پرداخت کنید.

 

 جاذبه های گردشگری تایلند

 

بهترین زمان سفر به تایلند

چه زمانی چمدانمان را برای سفر به تایلند ببنیدم؟همان‌طور که پیشتر هم گفتیم تایلند در منطقه استوایی قرار دارد؛ پس زمستان یا تابستان را به معنی واقعی کلمه تجربه نمی‌کند، اما لغایت دلتان بخواهد باران و آفتاب دارد؛ بهترین فصل سال برای سفر به تایلند بین ماه‌های نوامبر لغایت فوریه( آبان تا اسفند) است که هوا بهتر می‌شود و برای مدتی خبری از باران‌های سیل‌آسا نیست. توی این روزها، خورشید هم کمی مهربانانه ‌می‌تابد و می‌شود بدون سوختگی، یک گرمابه آفتاب حسابی را تجربه کرد؛

 

دمای هوای در این ایام سال در روز حدود 28 درجه سانتی گراد و در شب نزدیک 12 درجه سانتی گراد است؛ بعد از آن تایلند وارد فصل گرما می‌شود و جشنواره آب صحیح در این روزها و در اواسط آوریل در این کشور برگزار می‌شود؛ بنابراین اگر همنشین ندارید با گرما دست و پنجه نرم کنید؛ بهتر است از میانه ها اسفند الی میانه ها اردیبهشت گذرتان به تایلند نیفتد؛ بعد باران‌ها کجا هستند؟ می تا اکتبر یعنی از اردیبهشت الی مهرماه فصل بارش‌های موسمی تایلند است؛ در این فصل می‌توانید با قیمت مناسبی به تایلند سفر کنید؛ البته اگر با رسیدن آب لغایت زانوها و تردد در شهرهای آب گرفته مشکلی نداشته باشید.

 

بخاطر تقرب این کشور به دریا در اکثر مواقع سال این مملکت حائز یک آب و هوای معتدل می باشد بخاطر این آب و هوا زمین های حاصلخیزی در این مملکت هستی دارد ، به علت نزدیکی این کشور به دریا شما جنگل های بسیار زیادی در تایلند تماشا می کنید و وانگهی وجود جزایر بسیار زیبا و با طبیعتی باورداشت نکردنی این حس را القاء می کند که گویا وارد قسمتی از بهشت شده اید و بخاطر همین زیبایی هاست که اکثر گردشگران تور تایلند را برای سفر انتخاب می کنند.

سخن پایانی اینکه اگر می خواهید یک تجربه دلچست را با سفر به تایلند از طریق تور مسافرتی تجربه کنید حتما یک آژانس مسافرتی معتبر را برای خرید تور در نظر بگیرید.من با یکی این آژانس ها به اسم مسیر سبز به تایلند سفر کردم و هم از لحاظ قیمتی و هم خدمات بسیار راضی بودم.لینک صفحه تور تایلند مسیر سبز را در قسمت پایین براتون قرار میدم که اگر خواستید وارد بشید و قیمت ها و شرایط رزورش را ببینید:

https://www.masirsabz.net/web/tours/cat/11/تور-تایلند.html


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :3
بازدید دیروز :17
کل بازدید : 99083
کل یاداشته ها : 171


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ